Hva tilbyr vi?

OBS! Vi bruker facebooksiden (Rekstad Rideskole) vår til å annonsere påmeldinger osv!

Ridekurs

Vi tilbyr ridekurs på kveldstid mandag-torsdag. Vi har ridekurs i alle nivåer, både voksne og barn. For å kunne starte på ridekurs må barnet være 6 år eller fylle 6 år i løpet av ridekurset. (Det er mulig for barn under 6 år å ri hos oss, ta kontakt, så finner vi en løsning). Ridetimene varer en klokketime. På ridetimene starter vi med å børste og sale opp hesten før vi rir på tur eller bane. Etter ridetimen saler vi av hesten. Ridetimene settes opp etter etterspørsel og justeres etter nivå. Av utstyr trenger du sko med hel (f.eks.: støvler) og klær etter været. Vi har ridehjelmer til utlån. Ridekursene koster 220 kr timen, og det sendes ut samlet faktura for kurset. Kursene våre går fra august-desember og januar-juni. Se forsiden for mere informasjon om påmelding, eller send mail til info@rekstad-rideskole.no

Drop-in timer

Vi tilbyr drop-in timer på helg etter etterspørsel. Her kan man være med på å bestemme om man vil ri på tur eller bane ut ifra forhold og ferdigheter. For drop-in timer kan barna være yngre enn skolealder, dersom foresatte hjelper til og leier hesten. For drop-in time koster det 250 kr. Dersom du ønsker drop-in time kan du sende oss en mail på info@rekstad-rideskole.no

Sommerleir 2023

Hver sommer tilbyr vi sommerleir fra man-fre, nesten alle uker. I løpet av sommerleiren bader vi med hestene i Mjøsa og alle rytterne får prøve voltige. Hver dag består av to rideøkter, en på bane og en på tur. Dagen inneholder også å hente hestene på beitet, felles lunsj og stalltjeneste. Se etter mere informasjon når sommeren nærmer seg, eller ta kontakt!

Påskeleir

I påsken arrangerer vi ofte rideleir de to/tre første dagene i uka. Her rir man to ganger om dagen og har felles lunsj i mellom. Ta kontakt med oss når påsken nærmer seg, eller se etter informasjon!

Linda Blomén tilbyr ridefysioterapi

Linda er utdannet fysioterapeut og tilbyr ridefysioterapi. Timene har primært vært på fredag ettermiddag, men ta kontakt med henne om du er interessert. Linda nås på 416 64 522.

Ridebursdag

Rekstad Ridskole tilbyr ridebursdager! Her er vi ganske fleksible og blir enige om pris ut ifra deltagere og ønsker. Ridningen kan foregå på bane med instruktør eller på tur. Det koster 250 kr per barn. Det er muligheter for å sitte inne i kjelleren, eller å grille ute. Ta kontakt for bestilling.

Andre tilbud

Instruktørene våre tilbyr privattimer 450kr også, bare ta kontakt på info@rekstad-rideskole.no dersom du er interessert. Hos oss er de også mulig å ha en avtale som koster 1300 kr i mnd. Avtalen går da ut på at man har en ridetime i uka med instruktør, rir selv med veiledning hver lørdag og annenhver søndag og at man hjelper rideskolen en kveld i uka.